رتبه قبولی رشته پرستاری کنکور سراسری 97

چهارشنبه 27 تير 1397
15:47
negarrostami



رتبه قبولی رشته پرستاری کنکور سراسری 97

رتبه لازم برای انتخاب رشته کنکور سراسری پرستاری 97؟

تراز نمره لازم برای قبولی رشته پرستاری در کنکور سراسری 97؟

شرایط انتخاب رشته زیرگروه علوم تجربی؟

مشاوره انتخاب رشته رشته تجربی کنکور سراسری 97؟

بازار کار رشته پرستاری 97؟

و … در این مقاله سعی داریم انتخاب رشته کنکور سراسری 97 را برای قبولی در رشته پرستاری برای دوستان عزیز ذکر کرده و تراز نمره و رتبه قبولی رشته پرستاری را برای کنکور سراسری سالهای پیش را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم.

معرفی رشته پرستاری

پرستاری از جمله رشته هایی است که در میان داوطلبان رشته ی تجربی طرفداران بسیار زیادی دارد شاید دلیل این پرطرفدار بودن شرایط کاری مناسب و نیاز بسیاری از بیمارستان ها به پرستاری باشد گاهی دیده می شود که در بعضی از بیمارستان ها دانشجویان سال آخر پرستاری در کنار سایر پرستاران کاری می کنند و درآمد دارند.

این رشته در زیر گروه 1 قرار دارند و دانشجویان این رشته ملزم به گذراندن طرح اجباری پس از فارغ التحصیلی می باشند از ویژگی های بارز پرستاران باید به با حوصله بودن وبادقت بودن اشاره کردیک پرستار در برخورد مستیم با پزشک و با بیمار و اطرافیان بیمار قرار دارد و ممکن است با افراد مختلفی رو به رو شود او باید با حوصله تمامی دستوراته پزشک را انجام دهد.

همچنین با مهربانی با بیمار برخورد کرده واز هیچ کمکی دریغ ننمایند پرستار نقش بسیار مهمی را در تیم سلامت و درمان ایفا می کند او باید در شیفت های مختلفی که برای او مقرر شود در بیمارستان حاضر شده و وظیفه ی خود را انجام دهد.

شرایط بازار کار رشته پرستاری

گاهی ممکن است شیفت شب به او بخورد و به همین دلیل معمولا برنامه ی زندگی یک پرستار با افراد معمولی فرق می کند از دیگر مشکلات پرستاری می توان به برخورد مستقیم با بیماران و امکان آلودگی به بیماری های مختلف در بیمارستان اشاره کرد.

اما در کنار این مشکلات باید گفتذ باتوجه به شرایط امروز جامعه و نبود شغل , پرستاران خیلی راحت تر می توانند شغل پیدا کنند و درامد نسبتا مناسبی خواهند داشت یک پرستار می تواند غیر از بیمارستان در درمانگاه ها و مراکز درمانی , مراکز نگهداری سالمندان و کودکان و یا حتی به عنوان پرستار خصوصی در منزل کار کند .

آخرین رتبه ی قبولی پرستاری دانشگاه دولتی:

در سال های گذشته میزان پذیرش دانشجوی پرستاری در دانشگاه های دولتی و پردیس خودگردان حدودا 5000 نفر بوده است که آمار زیادی به نسبت بسیاری ازرشته ها است پس شما اگر سعی خودرا بکنید و انتخاب رشته ی مناسبی داشته باشید قبولی در رشته ی پرستاری دور از انتظار نخواهد بود باید دید که در دفترچه ی انتخاب رشته ی سال 97 میزان پذیرش رشته ی پرستاری چگونه خواهد بود؟ به دلیل اینکه پذیرش رشته ی پرستاری براساس بومی استانی می باشد شانس قبولی برای داوطلبان همان استان بیشتر خواهد بودولی باید توجه داشت که با در نظر گرفتن کلیه ی شرایط پذیرش دانشجو آخرین رتبه پذیرش پرستاری بسیار متغیر بوده و ما شاهد رتبه های مختلف قبولی هستیم.

برای مشاهده تفاوت رتبه کشوری و رتبه منطقه در انتخاب رشته کنکور سراسری 97 می توانید بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

تفاوت رتبه کشوری با رتبه منطقه

در اینجا به چند مثال از پذیرش رشته ی پرستاری میپردازیم:

رتبه در منطقه1: 5888 (پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران)

رتبه در منطقه2: 11215 (پرستاری علوم پزشکی مازندران)

رتبه در منطقه3: 3523 (پرستاری علوم پزشکی مازندران)

آخرین رتبه قبولی رشته ی پرستاری دانشگاه آزاد

در قسمت قبل در رابطه با نیاز مبرم جامعه به پرستار و آمار قبولی های دانشگاه دولتی گفته شد در اینجا باید بگوییم که خوشبختانه در دانشگاه آزاد میزان پذیرش دانشجوی پرستاری بسیار زیاد است و بسیاری از داوطلبان میتوانند در دانشگاه آزاد اسلامی به تحصیل رشته ی پرستاری بپردازند.دانشگاه آزاد در بسیاری از شهرهای کوچک و بزرگ دانشکده ی پرستاری دارد و دانشجوی پرستاری می پذیرد.

از جمله امتیازات دیگری که برای قبولی در پرستاری دانشگاه آزاد وجود دارد و در پست های قبلی به طور مفصل درباره ی آنها بحث شده وجود سهمیه ی بسیج فعال و سهمیه ی خانواده ی شهدا و ایثارگران میباشد.

همانطور که میدانید در قبولی دانشگاه آزاد سهمیه ی مناطق وجود ندارد و رتبه ی کشوری و تراز شما ملاک پذیرش قرار میگیرد.

برای مشاهده سهمیه ها و توضیحات بیشتر در باب موضوعات سهمیه در انتخاب رشته کنکور سراسری 97 می توانید بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

تاثیر سهمیه در کنکور سراسری 97 در اینجا به ذکر چند مورد از آخرین رتبه ی قبولی دانشگاه آزاد پرستاری میپردازیم:

رتبه ی کشوری : 35570 (پرستاری دانشگاه آزاد تهران)

رتبه ی کشوری : 42431 (پرستاری دانشگاه آزاد نجف آبلد)

رتبه ی کشوری : 61644 (پرستاری دلنشگاه آزاد شهر بابک)

رتبه ی کشوری : 49464 (پرستاری ظرفیت مازاد دانشگاه آزاد سنندج)

رتبه ی کشوری : 83191 (پرستاری ظرفیت مازاد دانشگاه آزاد سبزوار)

شهریه ی دانشگاه آزاد پرستاری

شهریه ی دانشگاه آزاد پرستاری را به طور دقیق نمیتوان گفت چون مقدار شهریه دانشگاه های مختلف و باتوجه به میزان واحد اخذ شده متفاوت خواهد بود ولی به طور تقریبی حدود سه میلیون تومان در هر ترم میباشد , و شهریه ی مازاد خودگردان بیشتر از این مقدار می باشدچراکه داوطلبان با رتبه ی بیشتری در ظرفیت مازاد پذیرش میشوند.

شرایط پذیرش بدون کنکور پرستاری دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد در مقطع کاردانی و بدون کنکور در بعضی از دانشگاه ها دانشجوی پرستاری میپذیرد و گاهی مشاهده میشود که در بعضی از دانشگاه ها که صندلی های خالی باقی میماند در مراحل تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد از بین متقاضیان به صورت بدون کنکور و با توجه به معدل دوره ی دیپلم دانشجو می پذیرد. از جمله شرایط پذیرش در این دوره بومی بودن داوطلب می باشد همچنین داوطلبان با مدرک بالاتر از دیپلم حق ثبت نام نخواهند داشت.

باید توجه کنید که پذیرش در این دوره دارای محدودیت سنی می باشد شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط و مدارک مورد نیاز ثبت نام پرستاری بدون کنکور دانشگاه آزاد با شماره 9099072943 بدون پیش شماره و با تلفن ثابت تماس حاصل فرمایید .

مشاوره تحصیلی درخت دانش

شما میتوانید برای یافتن پاسخ سوالاتتان در رابطه با قبولی پرستاری , قبولی دانشگاه آزاد پرستاری , آخرین رتبه قبولی دانشگاه آزاد و درصد های مورد نیاز قبولی پرستاری و آگاهی از شرایط و مدارک لازم برای قبولی بدون کنکور پرستاری با مشاورین ما از طریق شماره 9099072943 با تلفن ثابت و بدون پیش شماره تماس برقرار نموده و سوالات خود را مطرح نمایید.


[ بازدید : 74 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مشاوره تحصیلی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]