اهمیت مشاوره تحصیلی در موفقیت تحصیلی

يکشنبه 23 دی 1397
8:18
negarrostami


اهمیت مشاوره تحصیلی در موفقیت تحصیلی

انسان موجودی است اجتماعی که به تنهایی قادر به پیشرفت نخواهد بود از این رو انسان هر روز با مسائلی روبه رو خواهد شد که نیاز به راهنمایی و مشورت دیگران را دارد در جهت پیشبرد اهداف و تصمیمات درست، در این مقاله فوکوس بر روی یکی از مهم ترین دوران زندگی که دوران تحصیلی است می باشد، دورانی که فرد انتخاب های سرنوشت سازی را روبه روی خود خواهد دید که مشاوره تحصیلی را نمایان می کند.

مشاوره تحصیلی

مشاوره به چه معناست و مهمترین مشاوره ها کدامند

مشاوره، مشورت و دریافت کمک اطلاعاتی دربارهٔ یک موضوع است که بین مراجع (کمک‌ گیرنده) و متخصص (مشاور) انجام می‌گیرد. مشاوره در موضوعات و زمینه‌های مختلف علمی و برای اهداف گوناگون انجام می‌شود که از مهم ترین زمینه های ضرورت مشاوره تحصیلی می توان به:

  1. مشاوره تحصیلی
  2. مشاوره روانشناسی
  3. مشاوره خانواده
  4. مشاوره تحصیلی و شغلی

مشاوره تحصیلی چیست؟

مشاوره تحصیلی مختص به دانش آموزان، دانشجویان و نا حدودی به والدین آنها می باشد که برای موضوعاتی همانند انتخاب رشته تحصیلی، هدایت تحصیلی، روش های مطالعه و یادگیری،مشکلات افت تحصیلی دانش آموز، انتخاب رشته دانشگاهی، دانشگاه های بدون کنکور، معرفی رشته، ثبت نام آزمون ها، اعلام نتایج آزمونها.

هر مشکل و ابهامی که در خلال دوران تحصیلی برای آنها ممکن است رخ دهد به مشاور تحصیلی رجوع می کنند که نگرانی های آنها را برطرف نماید و راه حل های مناسب را به مراجعه کننده در انتخاب راه درست ارائه دهند و ضرورت مشاوره تحصیلی را نشان میدهد.

مشاوره تحصیلی به چند دسته تقسیم می شود؟

  1. مشاوره درسی
  2. مشاوره انتخاب رشته
  3. مشاوره بدون کنکور
  4. مشاوره تحصیلی خارج از کشور
  5. مشاوره انگیزشی کنکوری
  6. مشاوره برنامه ریزی
  7. مشاوره انتخاب مدرسه

چنانچه برای فرزندتان نیاز به مشاوره تحصیلی تلفنی دارید، حل مشکلات افت تحصیلی، سرعت بخشیدن به فرآیند مطالعه و تحصیل، مشاوره رشته های بدون کنکور، ضرورت مشاوره تحصیلی، شناسایی استعداد ها و توانایی های فرزندانتان، هدایت تحصیلی دانش آموزان و انتخاب رشته دانشگاه فرزندانتان نگران هستید می توانید از طریق تلفن ثابت 9099072943 و بدون پیش شماره با مشاوران تحصیلی درخت دانش در ارتباط باشید.

"موسسه درخت دانش مشاوره تحصیلی ابتدایی تا دکتری"

مشاوره تحصیلی چه جایگاهی در موفقیت تحصیلی دارد؟

از مهم ترین جنبه های مشاوره تحصیلی شناخت توانایی های داوطلب می باشد زیرا ما معتقدیم:

همه افراد در همه زمینه ها موفق نخواهند بود

از این رو مشاور تحصیلی با شناخت توانایی ها و استعداد های فرد و شناخت امکانات و موانع موجود دانش آموز را در مسیر درست راهنمایی نماید و موفقیت تحصیلی یک دانش آموز و دانشجو، گاه همکاری والدین، معلمان و مدیران مربوطه را با ضرورت مشاوره تحصیلی می طلبد و جایگاه مشاور تحصیلی را در موفقیت دانش آموز و دانشجو ضروری جلوه می دهد.

آیا داشتن مشاور تحصیلی ضروری است؟

در جواب اینکه آیا داشتن مشاور تحصیلی ضروری است؟ باید گفت که پاسخ پیچیده است زیرا درسته که بدون مشاور می توان موفق شد اما داشتن مشاور تحصیلی راه را برای شما آسان تر خواهد کرد زیرا مشاور تحصیلی شما راه شما را رفته، آزمایش و خطاهای زیادی انجام داده و می توان گفت: که امروز دیدگاه مردم نسبت به چند دهه قبل در امر مشاوره تغییر کرده است زیرا هر چه میزان تحصیلات و آگاهی مردم بیشتر می شود علاقه بیشتری به داشتن مشاور و به خصوص مشاوره تحصیلی نشان می دهند.

که امروز دیدگاه مردم نسبت به چند دهه قبل در امر مشاوره تغییر کرده است زیرا هر چه میزان تحصیلات و آگاهی مردم بیشتر می شود علاقه بیشتری به داشتن مشاور و به خصوص مشاوره تحصیلی نشان می دهند.

آیا مشاوره تحصیلی لازم هست؟

نتایجی که افرادی که از مشاور تحصیلی گرفته اند باعث ایجاد رویکرد بهتری در امر و ضرورت مشاوره تحصیلی بوده است و اینکه شما بتوانید با استفاده از اطلاعات و تجربیات مشاور تحصیلی به نتیجه مطلوب برسید لذا شناخت جنبه های مختلف تحصیلی، برنامه ریزی درست، شناخت عوامل افت تحصیلی، جهت دهی به توانایی ها و استعداد ها ودیگر دلایل اهمیت مشاوره تحصیلی را دو چندان خواهند کرد.

بهترین مشاوره تحصیلی در تهران کدام است؟

ازجمله کارها و مسئولیت های بهترین مشاوره تحصیلی در تهران و سراسری ایران می توان به تعین هدف مشخص با توجه به شرایط دانش آموز و یا دانشجو و طراحی یک برنامه کامل و جامع درسی با توجه به وضعیت تحصیلی, روحی, فردی و اجتماعی او برای رسیدن به این هدف اشاره نمود.

از دیگر وظایف یک مشاوره تحصیلی تلفنی برتر ایجاد حس خونسردی و آرامش در دانش آموز و دانشجو و یا دادن حس اعتماد به نفس و ایمان به پیروزی در نتیجه تلاش هدفمند می باشد، البته مسئولیت های مشاور تحصیلی با توجه به مقطع تحصیلی , سن و شرایط هر فرد متفاوت می باشد.

مشاوره تحصیلی درخت دانش

مشاوره تحصیلی درخت دانش با درک شرایط بسیاری از داوطلبان در نقاط دور دست کشور با راه اندازی سامانه مشاوره تحصیلی از راه دور و با تماس تلفنی و مشاوره حضوری بهترین مشاوره کنکور تجربی، مشاوره تحصیلی کنکور شرایط استفاده از مشاوران با تجربه و متخصص را برای کلیه دانش آموزان و دانشجویان عزیز در تمام نقاط کشورایجاد کرده است.

راههای ارتباط با بهترین مشاوره تحصیلی تهران

فقط کافی است با شماره گیری 9099072943 با تلفن ثابت و بدون کد گیری با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید و از کلیه مزایای یک مشاور تحصیلی مناسب بهره ببرید و تمام مشکلات تحصیلی خود را با مشاوران با برطرف نمایید.

بسیاری از دانش آموزان و والدین فکر می کنند که مشاوره درسی بیشتر برای دانش آموزان دوره متوسطه دوم و کنکوری ها(سایت sanjesh.org) می باشد در صورتی که ضرورت مشاوره تحصیلی برای کلیه ی مقاطع تحصیلی و در هر مقطع با توجه به رده سنی و شرایط دانشجو متفاوت و مهم و ضروری می باشد.


[ بازدید : 105 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مشاوره تحصیلی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]